האם עדיין כדאי לקנות דירה בישראל?

השפעת המצב בארץ על שוק הנדל”ן-  מהם תרחישי האימה האפשריים והאם עדיין כדאי לקנות דירה בישראל?

בואו נדבר תכלס, המצב במדינה מדאיג את כולנו.  קל לנו להיסחף לתרחישים פסימיים מאוד, כמו ירידה המונית מהארץ (והמחשבה שתפגע בביקוש ותוריד מחירים), היחלשות השקל ועוד.

אז למה בכל זאת אנחנו עדיין מאמינים בנדל”ן בארץ:

1. המצב הפוליטי לא משפיע על הדמוגרפיה- במדינת ישראל קצב גידול האוכלוסייה הוא כ-2% בשנה, ולכן הביקוש לדירות קשיח. אם נדמיין את התרחיש הכי קיצוני ונניח שבעקבות המצב הפוליטי מספר לא מבוטל של אנשים ירדו מהארץ, עדיין נצפה שהמצב יתאזן תוך מספר שנים בודדות. כלומר הביקוש יפגע באופן מינורי ויתאזן בטווח הארוך.

2. בהיבט ההיצע, גם אם בתרחיש האימים הביקוש לטווח הקצר נפגע, החברות הגדולות דואגות בתקופות כאלה להתאים את מספר הדירות שבונים, לכמות הביקוש הצפויה בשנים הקרובות, ואם יש צורך יקפיאו מצב עד שהביקושים יגדלו. כך תמיד ההיצע נשאר ביחס קבוע לביקוש והמחירים רק מטפסים.

3. נדל”ן שומר על ערכו גם בתקופות אינפלציה (או במקרה שלנו, אם תהיה ירידה דרמטית בערך השקל). בואו נבחן את מה שקורה בארגנטינה, שסובלת כבר שנים מאינפלציה שעולה וגואה. בכל יום התושבים שם מתעוררים עם סכום כסף שאתמול הספיק ללחם וחלב, ויודעים שהיום יספיק לפחות.

ערך הדירות לעומת זאת לא יורד- במקום לחתום על חוזה לשנה, השוכרים שם מחדשים חוזה אחת לחודש ובכל חודש עולה שכר הדירה. נניח שבעלי הנכס קיבלו 5,000 ש”ח בחודש על השכירות ויכלו לקנות בהם 100 שקיות חלב, בחודש הבא הם יקבלו 6,000 ש”ח ועדיין יוכלו לקנות בהם 100 שקיות חלב. הנדל”ן שומר על ערכו.

רוצים לשמוע עוד? 

פודקאסט אייקון

פודקאסט "פשוט נדלן"

עוד כתבות

עוד כתבות

WhatsApp Icon

צור קשר