איך הגעתי מחרדה כלכלית ליזמות נדל”ן ?

מסע מדאגות כלכליות להגשמת החלומות בעולם הנדל"ן: הסיפור האישי של סמנכ"ל קפטן אינווסט

אם מישהו היה אומר לי לפני שלוש שנים שאני אהיה יזמת נדל”ן, הייתי צוחקת לו בפנים. 

כל נושא הפיננסים וההשקעות היה רחוק ממני שנות אור ומכוסה בשכבות של פחד, חרדה, חששות ובעיקר חוסר ידע. 

גדלתי בבית להורים שעלו מבריה”מ לשעבר, שעבדו סביב השעון בעבודות שונות שלא תאמו את ההשכלה האקדמית שלהם כשחשבון הבנק במינוס תמידי. 

נושא הכסף לא דובר בבית, רק השרה אווירה של מחסור שהתעצמה בגיל ההתבגרות כאשר הסביבה שלי הייתה בעיקר ילדים שחיו בבתים ענקיים שטסים לחו”ל כל שני וחמישי.

תמיד עבדתי, תמיד חסכתי, כסף תמיד הטריד אותי.

מערכת היחסים שלי איתו תמיד הייתה מורכבת וידעתי שיש אנשים שנועדו להיות עשירים ואני לא אחת מהן. 

זו הייתה “תיבת פנדורה” שחששתי לפתוח ולגלות את עומק התהום של חוסר הביטחון שלי ביכולת שלי להיות בעלת הון ונכסים שחיה את החלום. 

יום אחד גיליתי שאני בהריון וזה היה הרגע שבו קיבלתי ניעור מהיקום. זו הייתה הפעם הראשונה שהמחשבה שאני מעבירה את הפחד שלי ותחושת המחסור לדור הבא הפחידה אותי יותר מהפחד שלי מכסף.

פתאום, ברגע, התפוגגו כל החששות הכבדות והתחלתי להתעסק בנושא. פודקאסטים, ספרים, קהילות פייסבוק…

חברים התחילו להתייעץ איתי על מסלולי פנסיה, התחלנו ליווי לרכישת דירה להשקעה, פתחנו קרן השתלמות, ישבתי עם אנשים וייעצתי להם מה לעשות להם עם הכסף שלהם. הרגשתי שהפכתי לאישה אחרת לחלוטין! 

כשהתקרבתי לסיום של חופשת הלידה שלי הבנתי שאני לא חוזרת לאותו מקום שבו הפסקתי. אני לא חוזרת להיות מעצבת פנים. ביקשתי מגיסתי טלפון של מישהו שעוסק בנדל”ן וקיבלתי ממנה את הטלפון של יהב שפינרד, מנכ”ל ובעלים של קפטן אינווסט. 

בשיחה של שעה בקפה גן סיפור בחולון אני הבנתי שזה זה. אמרתי ליהב שאני הולכת איתו לאן שהוא הולך. 

אפשר לקרוא לזה אינטואיציה. 

 

לאט לאט, צעד אחר צעד הפכתי לסמנכ”ל קפטן אינווסט. אני קמה כל בוקר לעבוד עם אנשים מדהימים לעשות עבודה שאני מתמלאת ממנה באנרגיות ומרגישה לי כמו שליחות. במשכורת פעם לא הצלחתי לדמיין.

עשיתי השקעות בנכסים שלא היה לי אומץ להתקרב אליהם בעבר, הזדמנויות שנקרו בדרכי בזכות הסביבה שבה אני חיה, עובדת ופועלת.  

 

לפני כשמונה חודשים עשינו רילוקיישן משפחתי לקנדה. מעבר שתכננו בשלב קצת יותר מאוחר אבל מלחמת חרבות טרפה את הקלפים. אני הבאתי את קפטן אינווסט איתי לקנדה, היה לי ברור שאנחנו יחד לתמיד. 

יחד עם זאת, עם הגעתי למדינה חדשה לחלוטין שבה אני לא מכירה שום דבר התעורר בי רצון עז להקים חברה יזמית ולעסוק בנדל”ן. אני עובדת סביב השעון כדי למצוא שותפים, למצוא אסטרטגיה, למצוא את הדבר הזה שאני מרגישה בקפטן אינווסט ולהקים חברה שתעזור לאנשים להגשים חלומות בעזרת הכלי הנהדר שאני הכרתי – הנדל”ן.

 

והמסקנה שלי מהדרך שעשיתי עד כה עוסקת בעיקר בצד המנטלי של העניין.

מבלי לעשות את הצעד הראשון ולשמוע פרק על פיננסים בספוטיפיי, לא הייתי מתעניינת במסלולי פנסיה, לא הייתי מחפשת את החיבור שלי לעולם ההשקעות ולא הייתי מכירה את יהב. 

התודעה שלנו מתרחבת עם כל צעד שאנחנו מתקדמים כשאנחנו לא מוותרים על ההגשמה העצמית שלנו. 

לפעמים קשה לדמיין את החלום הכי גדול שלנו אבל אם אנחנו עושים מאמץ וכן מדמיינים אותו, מפרקים אותו למלא מלא שלבים בדרך מגלים שיש דרך מאוד ברורה שאנחנו יכולים לבחור ללכת בה ולהגשים כל יעד שהעיניים שלנו נשואות אליו. 

 

הנה כמה טיפים למי שמחפש את הדרך : 

  1. התיחלו מלמידה עצמית: המדיה מלאה בתוכן אינסופי. חינם אין כאסף. כל אחד יכול להתחיל ללמוד על הנושא שמעניין אותו. הלמידה העצמית נותנת כלים ראשוניים ומרחיבה את התודעה.
  2. הסביבה חשובה: חפשו אנשים שעוסקים בתחום שמעניין אותכם, בין אם זה חברים, קולגות או אנשים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם. הסביבה יכולה לתת השראה, תמיכה והכוונה.
  3. פעלו בקצב שלכם: אל תנסו לעשות הכל בבת אחת. הצעדים הקטנים שאתם עושה מדי יום הם אלו שמובילים להצלחה גדולה בעתיד.
  4. אל תפחדו משינויים: השינוי יכול להיות מאיים, אבל לפעמים הוא מה שצריך כדי להתקדם. היו פתוחים לשינויים והזדמנויות חדשות.
  5. תשקיעו בעצמכם: השקעה עצמית לא תמיד קשורה לכסף. זה יכול להיות גם זמן ומשאבים בלמידה, בפיתוח מיומנויות חדשות ובבניית רשת של קשרים.
  6. תגידו כן: הזמינו אותכם לכנס מקצועי? תגידו כן. הזמינו אותכם לאירוע מינגלינג בתחום העניין שלכם? תגידו כן. במקרה הכי גרוע, לא יהיה כיף! הזדמנויות מגיעות מהמקומות בהם אמרנו כן. 
  7. סמכו על האינטואיציה שלכם: לפעמים האינטואיציה שלנו היא מה שמוביל אותנו להצלחות הגדולות.
  8. הישארו נאמנים לעצמכם: תמיד חשוב להיות נאמנים לערכים ולחלומות שלנו. כשאנחנו פועלים מתוך אמונה ותשוקה, אנחנו משדרים את זה לסובבים אותנו ומושכים אלינו הזדמנויות טובות ואנשים דומים.
  9. חפשו מנטור/ית: אם אתם מרגישים צורך בעזרה מקצועית, אל תהסס לפנות למנטורים, יועצים או אנשי מקצוע שיכולים לכוון אותכם. אתם תופתעו כמה אנשים שמחים לחלוק מהידע והניסיון שלהם. 
  10. תהייו סבלניים: אני פה כדי להזכיר לכם ולעצמי שהצלחה לא מגיעה בן לילה. הדרך ארוכה ומפותלת ולוקחת זמן. אנחנו חייבים להיות סבלניים.
  11. אל תשכחו להנות מהדרך: זה אולי הכי חשוב. הדרך להצלחה יכולה להיות מלאה באתגרים, אבל חשוב גם להנות ממנה ולחגוג את ההישגים הקטנים שבדרך.

את כל הטיפים האלה אני מיישמת יום יום בדרך להגשמת החלומות שלי. 

מה איתכם? כבר יודעים מה החלום שלכם? 

 

לינק לפרק בפודקאסט 

רוצים לשמוע עוד? 

פודקאסט "פשוט נדלן"

עוד כתבות

צור קשר

רוצים לדבר איתנו? בשמחה!
השאירו פרטים ונחזור אליכם
במהירות האור!