האם עדיין כדאי לקנות דירה להשקעה בישראל?

מצב השוק בישראל וההשפעות האפשריות

בואו נדבר תכלס, המצב במדינה מדאיג את כולנו. קל לנו להיסחף לתרחישים פסימיים מאוד, כמו ירידה המונית מהארץ (והמחשבה שתפגע בביקוש ותוריד מחירים), מלחמה מתמשכת, היחלשות השקל ועוד. עם זאת, השקעה בנדל”ן בישראל עדיין נחשבת לאפיק בטוח עבור משקיעים רבים, גם ברכישת דירה ראשונה להשקעה בישראל.

ראינו שגם בתקופות קשות כמו הקורונה, שכמות הרכישות ירדה פלאים, היה לאחר מכן עלייה משמעותית במחירים ובביקוש.

למה בכל זאת אנחנו עדיין מאמינים בהשקעות בנדל”ן בארץ?

1. המצב הפוליטי לא משפיע על הדמוגרפיה

במדינת ישראל קצב גידול האוכלוסייה הוא כ-2% בשנה, ולכן הביקוש לדירות קשיח, ובמיוחד כאשר מדובר בדירה להשקעה בישראל.

אם נדמיין את התרחיש הכי קיצוני ונניח שבעקבות המצב הפוליטי מספר לא מבוטל של אנשים ירדו מהארץ, עדיין נצפה שהמצב יתאזן תוך מספר שנים בודדות. כלומר, הביקוש ייפגע באופן מינורי ויתאזן בטווח הארוך.

2. התאמת ההיצע לביקוש

בהיבט ההיצע, גם אם בתרחיש האימים הביקוש לטווח הקצר ייפגע, החברות הגדולות דואגות בתקופות כאלה להתאים את מספר הדירות שבונים לכמות הביקוש הצפויה בשנים הקרובות. אם יש צורך, יקפיאו מצב עד שהביקושים יגדלו.

כך, תמיד ההיצע נשאר ביחס קבוע לביקוש והמחירים רק מטפסים. תהליך קניית דירה לוקח זמן דיי ארוך, וההיצע מתאים את עצמו לאט לאט.

3. שמירה על ערך הנדל”ן בתקופות אינפלציה

נדל”ן שומר על ערכו גם בתקופות אינפלציה (או במקרה שלנו, אם תהיה ירידה דרמטית בערך השקל). לדוגמה, מה שקורה בארגנטינה, שסובלת מאינפלציה גבוהה במשך שנים. בעוד שערך הכסף נשחק, ערך הנדל”ן נשאר יציב ואפילו עולה. אנחנו רואים לאורך ההיסטוריה בישראל שערך הנדל”ן כמעט תמיד עלה יותר מהעלייה במדד השנתי.

בישראל, קיימות אפשרויות של קניית דירה להשקעה על הנייר, או עם הון עצמי אפסי, מה שמאפשר לשמור על ערך הכסף מבלי להוציא סכומים גבוהים בבת אחת.

4. משכנתא ככלי מינוף

בישראל יש אומנם מגבלות על לקיחת משכנתא, אבל על דירה ראשונה מאפשרים יחסית גמישות רבה ביחס למדינות אחרות. האפשרות לקחת 75% מערך הדירה במשכנתא מאפשרה למעשה לעשות מינוף משכנתא לדירה להשקעה מה שמאפשר להגדיל את התשואה לאורך זמן על הדירה.

האם עכשיו זה הזמן לרכוש דירה להשקעה בישראל?

חשוב להבין כי גם בתנאים של אי-וודאות כלכלית ופוליטית, השקעה בדירה בישראל יכולה להניב תשואה טובה בטווח הארוך. עם המגמות הדמוגרפיות הקבועות במדינה והיציבות היחסית של שוק הנדל”ן, השקעה זו מציעה יתרון ברור למשקיעים, במיוחד לאלו שמחפשים דירה ראשונה להשקעה שמגיעה עם הטבות מס משמעותיות.

מגמות בשוק הנדל”ן הישראלי

גם אם ישנן תנודות זמניות במחירים, בטווח הארוך שוק הנדל”ן בישראל מוכיח את יציבותו. גידול האוכלוסייה, הגבלות ההיצע והכוח הכלכלי היחסי של מדינת ישראל משפיעים על הביקוש לדירות להשקעה. במקביל, עליית מחירי הדירות בערים המרכזיות מעודדת את המשקיעים לחפש הזדמנויות גם בערים קטנות יותר ובפריפריה. יש עשורים שערך הנדל”ן הכפיל את עצמי דבר שנתן למשקיעי הנדל”ן תשואה עודפת על פני השקעה בכל ערוץ סולידי אחר.

שאלות נפוצות על השקעה בדירה בישראל

 

האם כדאי לקנות דירה להשקעה בישראל בשנת 2025?

החלטה זו תלויה במצב האישי והכלכלי שלכם. עם זאת, שוק הנדל”ן הישראלי נחשב יציב יחסית לאורך זמן ומציע הזדמנויות השקעה גם בתקופות של אי-וודאות כלכלית. ראינו בעבר שלאחר ירידות יש עלויות משמעויות במחירים. כמו כן ראינו שלאחר מלחמה יש לרוב גם עלויות משמעותיות במחירי הנדל”ן בישראל.

מה היתרונות בהשקעה בדירה ראשונה בישראל?

השקעה בדירה ראשונה בישראל מאפשרת גישה לשוק נדל”ן צומח עם ביקוש קשיח שקשה למצוא במדינות אחרות. ההשקעה בנדל”ן נחשבת להשקעה בטוחה יחסית עם פוטנציאל תשואה בטווח הארוך. כמו כן, יש את היתרונות המיסויים שיש רק על הדירה הראשונה שבאים לידי ביטוי בסכומים משמעותיים בסופו של דבר.

מוזמנים ללמוד עוד על הרקע של הצוות שלנו, ועל מלווי המשקיעים שלנו ובכלל על הגישה שלנו להשקעות. מוזמנים גם לקרוא המלצות של הלקוחות שלנו.

רוצים לשמוע עוד? 

פודקאסט "פשוט נדלן"

עוד כתבות

צור קשר

רוצים לדבר איתנו? בשמחה!
השאירו פרטים ונחזור אליכם
במהירות האור!